Piersi z kurczaka w szynce parmeńskiej

Pomysł był taki - nadziać kurczakowe piersi czerwonym pesto, zawinąć w szynkę parmeńską i zapiec. Niestety, zapomniałam kupić pesto, a na zrobienie go własnoręcznie oczywiście zabrakło składników. W lodówce był za to śmietankowy serek z dodatkiem cebulki i papryki, pyszny, kremowy.  Idealnie nadał się do obiadowego kurczaka. Do tego młode ziemniaki i fasolka szparagowa.. Pyszności!

Składniki:
 - 4 piersi z kurczaka,
 - opakowanie (250 g) śmietankowego serka z dodatkami,
 - 8 plasterków szynki parmeńskiej,
 - sól, pieprz



Piersi oczyszczamy, robimy w nich kieszonki, które napełniamy serkiem. Każdą pierś doprawiamy solą i pieprzem, owijamy dwoma plastrami szynki parmeńskiej. Obsmażamy na patelni po ok. 2 minuty z każdej strony. Wkładamy do nagrzanego do 180 stopni piekarnika. Zapiekamy przez ok. pół godziny.
Podajemy z ziemniakami posypanymi startymi suszonymi pomidorami i obgotowaną fasolką szparagową.
Gotowe!

Komentarze

  1. No i prosze: zastepcze skladniki czasem sprawdzaja sie co najmniej rownie dobrze, jak te planowe :) Oj, zjadlabym takiego cyca!

    OdpowiedzUsuń
  2. Pomysł zacny - wykonanie z zastępczymi składnikami podoba mi się jeszcze bardziej. Imponujący obiadek! :D

    OdpowiedzUsuń
  3. serek do chrupiącej szynkowej pierzynki? Mysle, że ideala sprawa. A żółta fasolka kojarzy mi się nierozerwalnie z Poznaniem. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pierś dziś mam na obiad i dobrze, że nie mam szynki parmeńskiej, bo bym żałowała, że tę pierś już rozbiłam i obtoczyłam. :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty