Zapiekanka z cukinią i wędzonym kurczakiem

Dziś w kuchni było bardzo spontanicznie. Po pierwsze - był apetyt na przepysznego kurczaka w kremowym sosie z mascarpone, po drugie - były świeżo zakupione na ryneczku cukinie, po trzecie - z lodówki uśmiechało się do mnie ciasto francuskie. Nie zastawiając się za długo postanowiłam dać się ponieść inwencji i apetytowi. Efekt przerósł moje oczekiwania - zawartość blachy zniknęła w oka mgnieniu i jedyne co pozostało po obiedzie to kilka fotek..



Składniki:
 - półtora opakowania ciasta francuskiego,
 - 1 czerwona cebula,
 - 2 cukinie,
 - 2 piersi wędzonego kurczaka,
 - 2 puszki krojonych pomidorów,
 - 200 g sera mascarpone,
 - bazylia (ja użyłam świeżo wygranej mieszanki suszonych pomidorów, bazylii i czosnku),
 - 4 łyżki koncentratu pomidorowego,
 - 200 g sera mozzarella,
 - sól, pieprz

Blachę do pieczenia wykładamy płatem ciasta francuskiego. Układamy na nim pokrojone w plastry: jedną pierś z kurczaka i jedną cukinię.
Cebulę drobno kroimy, podsmażamy na rozgrzanym tłuszczu przez ok. 5 min. Wrzucamy do niej pomidory, mieszamy i podgrzewamy przez chwilę po czym dodajemy mascarpone oraz pokrojoną w kostkę cukinię. Gotujemy aż warzywa staną się miękkie, doprawiamy bazylią, solą oraz pieprzem.
Sos przekładamy jako kolejną warstwę zapiekanki. Układamy na nim plastry z drugiej piersi kurczaka oraz mozzarelli.
Na wierzchu robimy kratkę z pozostałego ciasta francuskiego.
Zapiekamy przez ok. 30 min. w piekarniku nagrzanym do 200 stopni.
Gotowe!

Komentarze

  1. Taka radosna tworczosc to ja rozumiem - nie ma jak spontan! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne połączenie składników :) Wierzę, że było przepysznie :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Mmm, zapiekanki to coś co uwielbiam - a ta jest niesamowita!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty