Sałatka z bobu

Przez chwilę byłam dziś Kopciuszkiem.. Niestety bez dobrej wróżki, powozu z dyni i księcia.. Zamiast tych dobroci miałam pokaźną miskę bobu do wyłuskania. 
Gdyby nie owo łuskanie, sałatkę, którą dziś zrobiłam przyrządzałoby się w trymiga. Kto może niech zatrudni zatem pomocników - najlepiej takich, którzy ukradkiem nie spałaszują tego, najważniejszego składnika..


Składniki:
- 1 kg bobu,
 - 4 jaja,
 - puszka kukurydzy konserwowej,
 - 1 czerwona papryka,
 - 1 duża cebula,
 - garść ziaren sezamu,
 - pół kubka jogurtu naturalnego,
 - 2 łyżki majonezu,
 - 2 łyżki curry,
 - 1 łyżeczka kuminu,
 - kilka gałązek koperku,
 - sól, pieprz..

Bób gotujemy w osolonej wodzie, obieramy. Jaja gotujemy na twardo, kroimy w kostkę. Cebulę drobno siekamy, paprykę kroimy w kostkę. Kukurydzę odsączamy z zalewy. Wszystkie składniki mieszamy. Dodajemy uprażone ziarna sezamu. Polewamy sosem przygotowanym z jogurtu, majonezu, kuminu, koperku oraz curry. Doprawiamy solą i pieprzem.
Gotowe!



Komentarze

  1. A ja mam w zamrazarce troche wyluskanego bobu - wiec pewnie przygotuje wkrotce te twoja salatke, unikajac kopciuszkowych konotacji :)

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam bób w każdej postaci. ostatnio pałaszuję go solo lub z dodatkiem pikantnego sosu chilli;)

    OdpowiedzUsuń
  3. nie znalam kapeli z bobem w tle, bardzo mi sie podoba. ellllektroooooo :) ah, jak ja lubie kumin. skoro dodalas go i tu, do bobu, na grilla w ten piatek zrobie to cudo :) pozdrawiam. Slifkaaaa

    OdpowiedzUsuń
  4. a ja przyznaje sie bez bicia: nigdy jakos nie robilam salatek z bobem:/ a ten malunek mnie ciekawi..bo tez nigdy za Hindusa Pana nie jadlam bobu lyzka!!!

    zaraz ide posluchac muzyczki:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Smaczne,mniam:) trochę oczywiście zmodyfikowałam, bo po łuskaniu bobu już mi się nie chciało iść do sklepu. zamiast cebuli dałam szczypior, bo taki produkt posiadałam w domku i nie dałam kuminu bo nie lubimy i nie mamy. Smaczne polecam, póki jeszcze jest bób.
    Swieta

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty