Lasagne z cukinią i serem

W tym sezonie opętała mnie cukinia - mam ochotę dodawać ją do wszystkiego, lada moment, jak skończą mi się pomysły, zacznę serwować z nią kanapki.. Dziś, w oparciu o nieodzowny magazyn BBC Good Food, przyrządziłam cukiniowe lasagne. Oryginalny przepis nie zawiera mięsa, więc wszystkich bezmięsnych odsyłam do niego. Poniżej przepis z moimi modyfikacjami..

Składniki:
 - 8 płatów lasagne,
 - sos pomidorowy (puszka krojonych pomidorów, 3 ząbki czosnku, łyżka koncentratu pomidorowego, łyżka octu balsamicznego, łyżeczka cukru, bazylia, sól, pieprz),
 - 500 g mięsa mielonego,
 - 700 g cukinii,
 - 2 cebule,
 - 3 ząbki czosnku,
 - 2 łyżki koncentratu pomidorowego,
 - 250 g sera ricotta,
 - 150 g białego twarogu z przyprawami,
 - 2 łyżki słodkiej papryki,
 - 2 łyżki suszonej bazylii,
 - starty parmezan do posypania,
 - sól, pieprz



Płaty lasagne gotujemy w osolonej wodzie z dodatkiem oleju przez 5 minut. 
Cebulę obieramy, drobno siekamy, wrzucamy na rozgrzaną patelnię. Podsmażamy przez 3 minuty, po czym wrzucamy pokrojoną w kostkę cukinię oraz zmiażdżony czosnek. Smażymy przez kolejne 5 minut. Dodajemy sery, koncentrat pomidorowy oraz bazylię, doprawiamy solą i pieprzem, mieszamy i smażymy jeszcze przez kilka minut aby cukinia zmiękła.
Na osobnej patelni podsmażamy doprawione papryką, solą oraz pieprzem mięso. Dodajemy do niego 1/3 masy serowo - cukiniowej, mieszamy.
Sos pomidorowy podgrzewamy, wylewamy na blachę. Układamy na nim warstwę lasagne (4 płaty). Wykładamy na nią farsz z mięsem. Przykrywamy pozostałymi płatami lasagne. Na wierzch wykładamy pozostałą masę serowo - cukiniową. Posypujemy startym parmezanem. Zapiekamy przez 20-30 minut w piekarniku nagrzanym do 180 stopni.
Gotowe!

Komentarze

  1. Ja się nie mogę przekonać do cukinii. Chociaż jak znam życie wciągnęłabym takie lasagne bez zastanowienia i pytała o więcej :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam takie dania.A mam młodą cukinię...
    Miłej niedzieli.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty