Kurczak w pikantnym sosie z bakłażana

W połowie ubiegłego tygodnia otrzymałam smakowity prezent - zestaw przypraw, wygraną w konkursie organizowanym przez Bogusię. Indyjskie curry, niezwykle aromatyczne, intensywniejsze aniżeli to, które dotychczas stosowałam postanowiłam wykorzystać przy najbliższej okazji.
Nadarzyła się ona dziś, ponieważ zaserwowłam kurczaka w pikantnym sosie z bakłażana. Wieprzowinę, którą wykorzystano w oryginalnym przepisie zastąpiłam delikatniejszym mięsem drobiowym, zwiększyłam też ilość pomidorów. Wyglądało to tak:

Składniki:
 - 3 duże piersi kurczaka,
 - 2 drobno posiekane cebule,
 - 2 czerwone papryki,
 - 1 bakłażan,
 - 5 łyżek curry,
 - 1 łyżka słodkiej papryki,
 - 2 puszki krojonych pomidorów,
 - pół szklanki wody,
 - sól, pieprz..


Kurczaka myjemy, kroimy w kostkę, posypujemy dwoma łyżkami curry i słodką papryką. Odstawiamy na przynajmniej pół godziny do lodówki.
Drobno posiekaną cebulę oraz pokrojonego w kostkę bakłażana smażymy na rozgrzanym tłuszczu. Po ok. 8 minutach do warzyw wrzucamy kurczaka, smażymy przez ok. 5 minut od czasu do czasu mieszając. Dorzucamy pokrojoną paprykę, doprawiamy curry i podgrzewamy przez chwilę. Na koniec dodajemy pomidory z puszki, zalewamy wodą i gotujemy pod przykryciem do czasu aż pomidory się rozpadną. Doprawiamy solą i pieprzem. Podajemy z ryżem ugotowanym na sypko.

Komentarze

  1. fajny miałaś pomysł z tą akcją muzyczną, jest tyle skojarzeń, tyle inspiracji i takie super potrawy z tego wychodzą:)

    OdpowiedzUsuń
  2. zwiekszanie ilości pomidorów to zawsze super opcja :) Super główna grafika bloga.

    OdpowiedzUsuń
  3. Madziu, jestem bardzo ciekawa takiego zestawu z bakłażanem :)
    przy okazji zapraszam do wzięcia udziału w konkursie: http://justmydelicious.blogspot.com/p/amica-integracje-kulinarne.html :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty