Szparagowe risotto z mascarpone

Sezon szparagowy otwarty! Przytachałam z ryneczku piękny pęczek i bardzo, ojjj bardzo mnie kusiło by przewiązać go niebieską nitką i niczym Bridget Jones przygotować niebieską zupę. Ale jak tu przekonać mięsożerną rodzinę do kolejnej zupy w tygodniu? Mało tego, szanse na to, że z odsieczą w przypadku niepowodzenia przybędzie Pan Darcy równie niewielkie jak wygrana w "totka".
W związku z tymi wszystkimi niedogodnościami postanowiłam poprosić o pomoc Gordona. On zawsze miewa przepyszne pomysły i jak zwykle mnie nie zawiódł.

Składniki:
 - 50 g masła,
 - 1 duża szalotka,
 - 1 duży ząbek czosnku,
 - 350 g ryżu do risotto,
 - skórka otarta z 1 cytryny,
 - 125 ml wytrawnego białego wina,
 - 1,2 litra bulionu,
 - 150 g obranych i pokrojonych szparagów (użyłam białych),
 - 2 łyżki mascarpone,
 - 25 g pokrojonego masła,
 - oliwa z oliwek,
 - 2 pokrojone w kostkę piersi z kurczaka,
 - sól, pieprz



Bulion zagotowujemy, wrzucamy do niego szparagi i gotujemy przez około 5 minut. Ugotowane szparagi odsączamy, odstawiamy, a bulion utrzymujemy stale ciepły.
W dużym garnku rozpuszczamy 50 g masła z odrobiną oliwy z oliwek, wrzucamy do niego drobno posiekaną szalotkę i czosnek i podsmażamy przez 3-4 minuty, tak by warzywa zmiękły, ale się nie zrumieniły. Następnie dodajemy skórkę cytrynową i smażymy jeszcze przez chwilę. Wrzucamy ryż, dokładnie mieszamy i wlewamy wino. Kiedy połowa płynu odparuje z garnka stopniowo dodajemy bulion, gotujemy na średnim ogniu cały czas mieszając. W trakcie dodawania do ryżu bulionu wrzucamy do garnka obgotowane szparagi oraz uprzednio podsmażone, pokrojone w kostkę doprawione solą i pieprzem piersi z kurczaka (kurczak nie jest konieczny, ja go dodałam na prośbę zjadaczy risotta). Pod koniec gotowania dodajemy mascarpone oraz pokrojone w kostkę masło, doprawiamy solą i pieprzem.. Gotowe!

Komentarze

  1. Świetny przepis!!! Świetny...już zapisuję:)
    tylko małe upewnienie...użyłaś białych szparagów czy zielonych? Sądząc ze zdjęcia białych:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zgadza się, użyłam białych..

    OdpowiedzUsuń
  3. jednak nasz Poznań (i cała wlkp) to zagłębie szparagowe.... byłam wczoraj na ryneczku i jedna tylko kobietka miała pęczek z 3 szparagami :S

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty