Burritos z kurczakiem i kremową fetą

Zabrakło dziś tylko wąsatego Meksykanina w ogromnym sombrerro serwującego tequilę.. Poza nim było wszystko.. Wszystko, tzn. ostre papryczki, tortille, kukurydza, fasolka i awokado. Przepis na buritos z kurczakiem i kremową fetą znalazłam tu..


Składniki:
 - 2 łyżeczki papryki (w oryginale smoked paprika, ale ja użyłam zwykłej słodkiej),
 - 1 łyżeczka soli czosnkowej,
 - 1 łyżeczka pieprzu,
 - 1 łyżeczka kuminu,
 -  2-3 pokrojone w kostkę piersi kurczaka,
 - pół papryczki jalapeno (może być zwykłe chilli),
 - 100 g sera feta,
 - 200 g gęstego jogurtu bałtyckiego (w oryginale śmietana),
 - 1 łyżka soku z limonki,
 - 3 łyżki oliwy,
 - 3 pomidory,
 - pęczek młodej cebulki,
 - 4 pszenne tortille,
 - 500 g posiekanej kapusty pekińskiej,
 - pęczek natki pietruszki..


Wszystkie przyprawy - paprykę, sól, pieprz oraz kumin mieszamy, obtaczamy w nich pokrojone piersi kurczaka i marynujemy przez ok. godzinę.
Jogurt grecki, drobno posiekaną papryczkę jalapeno oraz pokruszony ser feta mieszamy na gładką masę.
Kawałki kurczaka smażymy na rozgrzanej patelni na złoto przez ok. 7 minut. Dodajemy do niego pokrojone w kostkę pomidory, drobno posiekaną cebulkę oraz sok z limonki. Mieszamy, podsmażamy przez ok. 2 minuty. Tak przygotowaną masę wykładamy na ciepłe tortille. Każdą z nich posypujemy poszatkowaną kapustą oraz posiekaną natką pietruszki, nakładamy kremowy sos z fety i zawijamy. Podajemy z kawałkami limonki..

Przepis uczestniczy w akcji
 

Komentarze

  1. przepysszne, mam ochotę na ten sosik!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Kuchnia meksykańska jest moją ulubioną, więc na takie pyszne burritos nie trzeba mnie długo namawiać.

    OdpowiedzUsuń
  3. ale smakowicie wygladaja:)

    OdpowiedzUsuń
  4. a ja tu w pracce i taaaaaaki mam apetyt na burritos. Popłynęłaś! Super <3

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty