Zupa z selera naciowego

Uzależniłam się od kremowych zup. Przez chwilę szukałam pomysłu na dzisiejszą, pomoc znalazłam Przy dużym stole. Zielona papryka, która jest składnikiem tej zupy, należy niestety do tych niezbyt słodkich i nadała potrawie odrobiny goryczy, stąd ulepszenie o odrobinę słodkiej śmietanki. Smaczna, dominuje w niej smak selera naciowego. Poniżej proporcje po moich modyfikacjach..

Składniki:
 - główka selera naciowego,
 - 1 zielona papryka,
 - 1 cebula,
 - 2 ząbki czosnku,
 - 1 litr bulionu,
 - 100 ml słodkiej śmietanki,
 - 25 g masła + łyżka oleju do smażenia,
 - sól, pieprz



Cebulkę drobno siekamy, szklimy na rozgrzanym maśle i łyżce oleju. Selera naciowego i paprykę kroimy w paski, dodajemy do cebuli i smażymy przez ok. 10 minut. Dodajemy dwa zmiażdżone ząbki czosnku, zalewamy litrem bulionu. Zupę gotujemy przez ok. pół godziny - do czasu aż warzywa zmiękną. Całość miksujemy blenderem. Na koniec wlewamy śmietankę i doprawiamy solą oraz pieprzem. Gotowe!

Komentarze

  1. też ostatnio robiłam zupę z selera naciowego, mi niestety nie wyszła taka gęsta, ale była pyszna

    OdpowiedzUsuń
  2. Zupa wygląda pysznie. Uwielbiam selera a taki mus jest doskonałym obiadem lub kolacją.

    OdpowiedzUsuń
  3. ostatnio tez robiłam zupe z selera naciowego. widac ze moda jest na tego typu kremy :D

    OdpowiedzUsuń
  4. takiej jeszcze nie jadłam, ale dodatek czarnuszki już mi się spodobał :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty