Makaron z sosem brokułowym

Sześciodniowy weekend uważam za otwarty! Będę się przede wszystkim lenić, czasem będę bywać towarzysko, czasem zamknę się w kuchni. Dementuje wszelkie pogłoski jakobym była członkiem świty książęcej pary - ani członkiem, ani członkinią, ani nawet koniem w zaprzęgu. Z pewnością nie jestem też częścią ekipy przygotowującej wyżerkę na poślubne party.. Zwłaszcza, że dziś skromnie, w komnatach Dworu Obadosów, makaron z brokułowym sosidłem zaserwowałam..

Składniki:
 - ok. pół kg brokuła podzielonego na różyczki,
 - duże opakowanie jogurtu greckiego,
 - 200 g serka ziołowego,
 - 1 cebula,
 - 3 ząbki czosnku,
 - łyżka suszonej bazylii,
 - łyżka suszonego tymianku,
 - łyżeczka ostrej czubrycy,
 - sól, pieprz,
 - ugotowany makaron (jaki dusza zapragnie lub jaki znajdzie się w spiżarni)



Brokuła gotujemy przez 7-10 min. w osolonej wodzie. Odsączamy i wrzucamy na patelnię z uprzednio podsmażoną drobno posiekaną cebulą. Dodajemy zmiażdżone ząbki czosnku, mieszamy i smażymy jeszcze przez chwilę. Do podsmażonych warzyw wlewamy gęsty jogurt grecki wymieszany z ziołowym serem. Doprawiamy bazylią, tymiankiem, czubrycą, solą oraz pieprzem. Zagotowujemy. Podajemy z makaronem ugotowanym al dente.

Komentarze

  1. lubimy, oj lubimy.... a gdzieś Ty ten makaron wytargała? W Lydloo??

    OdpowiedzUsuń
  2. Ojjj ciężka sprawa z tym makaronem. Zalegał w spiżarni czas jakiś, a pochodzi z dyskontu, w którym Jarek Ka zrobił najsłynniejsze ostatnimi czasy zakupy. Nie mam pojęcia czy jeszcze go tam znajdziesz.

    OdpowiedzUsuń
  3. Makaron, nie Jarka, oczywiście:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dooobree:)ostra czubrica...brokułki...

    OdpowiedzUsuń
  5. o, coś łatwego :) jutro mam gościa może taki makaron zaserwuję :D

    OdpowiedzUsuń
  6. po prostu to jest pyszne:)

    OdpowiedzUsuń
  7. zrobiłam, zjadłam, było pyszne :) dziękuję za inspirację :)

    OdpowiedzUsuń
  8. dziś szykuje się u mnie dobry obiad ;) mam tylko jedno pytanie ziołowy serek? chodzi o serek topiony czy coś typy almette, turek?

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty