Zupa marchewkowa z imbirowo-pomarańczową nutą

Obeszłam wczoraj wszystkie okoliczne sklepy w poszukiwaniu mleczka kokosowego. Co prawda nigdzie go nie znalazłam, ale nie powstrzymało mnie to przed ugotowaniem planowanej zupy marchewkowej. Przepis znalazłam na stronie BBCgoodfood, wspomniane mleczko kokosowe zastąpiłam jogurtem greckim i śmietaną..

Składniki:
 - 1 kg obranych i pokrojonych marchewek,
 - drobno posiekany ząbek czosnku,
 - 1 drobno posiekana cebula,
 - ok. 4 cm startego imbiru,
 - 1 drobno posiekana papryczka chilli,
 - 1 łyżka curry,
 - 1 łyżeczka posiekanej trawy cytrynowej,
 - 1 łyżeczka skórki otartej z pomarańczy,
 - 200 g jogurtu greckiego,
 - 200 g śmietanki 18%,
 - 700 ml bulionu,
 - olej do smażenia



Cebulę, czosnek, imbir oraz chilli podsmażamy na patelni przez 3-5 minut. Dodajemy marchewkę, curry, trawę cytrynową oraz skórkę pomarańczową, zmniejszamy płomień gazu i podgrzewamy pod przykryciem przez ok. 10 minut. Następnie podsmażone warzywa zalewamy bulionem, jogurtem oraz śmietanką, przyprawiamy solą oraz pieprzem i gotujemy przez kwadrans. Kiedy marchewka zmięknie miksujemy całość blenderem, doprawiamy do smaku.
Zupę rozlewamy do miseczek, przed podaniem polewamy śmietanką i posypujemy curry.

Komentarze

  1. ona jest taka pysznie gęsta! lubię marchewkową. i ciekawi mnie jakby z tym kokosowym mleczkiem smakowała.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ćżęsto robię podobną zupę. Właśnie marchewka i imbir, czasem pomarańcza.. mleczka kokosowego nie żałuj, nie zmieni wiele smaku. Ja kupuję na osiedlu w Lewiatanie, taki mały sklepik a mają:)

    OdpowiedzUsuń
  3. cudowny kolorek:) nawet przez monitor czuję jej aromat:)

    OdpowiedzUsuń
  4. ciekawe smaki i jaki cudny kolorek:)

    OdpowiedzUsuń
  5. robię podobną, zupa bardzo w moim stylu!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty