Kurczak sezamowo - cytrynowy

Do dzisiejszego obiadosa mam tło muzyczne. Opowieść o małej Chince, bynajmniej nie w żenującym wydaniu Paschalsko-Filonowym.. Proszę bardzo, nastrajamy się romantycznie z Davidem Be..



A teraz gotujemy:)
Przepis znalazłam w Pamiętniku kulinarnym Ewy, Życie ze smakiem. Ziarna sezamu, których niestety nie udało mi się nabyć, zastąpiłam startymi sezamkami. Podałam z ryżem i dodatkowo z warzywami z woka..

Składniki:
 - 4 piersi z kurczaka,
 - łyżka jasnego sosu sojowego,
 - łyżka chińskiego wina ryżowego (można zastąpić wytrawnym cherry, a ja użyłam po prostu wytrawnego wina),
 - 2 sprasowane ząbki czosnku,
 - 2 łyżeczki startego imbiru
 - 1 roztrzepane jajko,
 - mąka kukurydziana,
 - olej do głębokiego smażenia,
 - uprażone ziarna sezamu do posypania (ja rozkruszyłam sezamki i ich użyłam)


na sos:
 - łyżka oleju,
 - 2 posiekane pęczki szczypiorku,
 - zmiażdżony ząbek czosnku,
 - 2 łyżeczki mąki kukurydzianej,
 - 6 łyżek bulionu,
 - 2 łyżeczki otartej skórki z cytryny,
 - 2 łyżki soku z cytryny,
 - 2 łyżeczki cukru,
 - 1/2 łyżeczki oleju sezamowego,
 - sól do smaku.

Sos sojowy, wino, imbir, czosnek mieszamy i marynujemy w tej mieszance pokrojonego w paski kurczaka. Odkładamy na kilka godzin do zamarynowania. Następnie kurczaka maczamy w roztrzepanym jajku, obtaczamy w mące kukurydzianej i smażymy w głębokim tłuszczu.
Przygotowujemy sos: smażymy szczypiorek i czosnek w niewielkiej ilości tłuszczu. Bulion łączymy z  mąką kukurydzianą, skórką i sokiem cytrynowym, cukrem oraz olejem sezamowym, wlewamy do szczypiorku i czosnku, gotujemy do zgęstnięcia i doprawiamy solą. Do sosu dodajemy usmażonego kurczaka, mieszamy aby kurczak był dobrze pokryty i posypujemy ziarnami sezamu (ja posypałam startymi sezamkami i dobrze wymieszałam).

Przepis bierze udział w akcji Z widelcem po Azji

Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty