Ciasto Jaffa

Jako, że nie jestem mistrzem wypieków, a ochotę na kawał ciacha miałam, szukałam czegoś szybkiego i nieskomplikowanego. Ciasto Jaffa zrobiłam prawie zgodnie z przepisem, zabrakło  tylko soli i polewy z roztopionej czekolady, o których najzwyczajniej zapomniałam. Oryginalny przepis znajdziecie tu: niebowgebie.blox.pl, poniżej moja, niezbyt okrojona, ale bardzo udana, wersja:

Składniki:
 - 140 g miękkiego masła,
 - 200 g przesianej pszennej mąki,
 - 2 łyżeczki proszku do pieczenia,
 - 200 g cukru trzcinowego,
 - 3 jajka,
 - 6 łyżek mleka,
 - skórka starta z 1 pomarańczy,
 - 6 łyżek soku z pomarańczy i 50 g złotego cukru trzcinowego do polania..

Masło, mąkę, proszek do pieczenia, cukier trzcinowy, jaja, mleko i skórkę pomarańczową wrzucamy do miski, mieszamy na gładką masę. Przygotowane ciasto przekładamy do wyłożonej papierem do pieczenia formy i pieczemy w temperaturze 180 stopni przez 40-50 minut.
Sok z pomarańczy mieszamy z rozpuszczonym cukrem trzcinowym. Powstałym syropem polewamy jeszcze ciepłe ciasto. Tyle!


Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty