Zupa z czerwonej kapusty

Zupa z czerwonej kapusty smakiem i kolorem przypomina zarówno barszcz ukraiński, jak i ten tradycyjny. Jeśli nie przepadacie za tradycyjnym, kwaśnym "kapuśniakiem", a z chęcią sięgacie po modrą kapustę, to idealna propozycja dla Was.
Ugotowałam ją na lekkim bulionie, z dodatkiem selera naciowego, czerwonej cebuli i smalczyku roślinnego.
Nie bez powodu postanowiłam, że to właśnie przepis na tę zupę, będzie uczestniczyć w zabawie “Smakowita Pajda to kulinarna frajda!", którego sponsorem są ZT Kruszwica S.A. producent smalczyku roślinnego.
Smakowita Pajda zaskoczyła mnie smakiem i aromatem, idealnie skomponowała się z pozostałymi składnikami mojego dania...


Składniki:
 - ok. 1,8 litra bulionu drobiowego,
 - ok. 700 g poszatkowanej czerwonej kapusty,
 - 8 gałązek selera naciowego,
 - 2-3 duże czerwone cebule,
 - 2 łyżki czerwonego octu winnego,
 - 1 łyżka cukru,
 - 3 ząbki czosnku,
 - 2-3 łyżki koncentratu pomidorowego,
 - 2-3 łyżki smalczyku roślinnego "Smakowita Pajda z ziłami ogrodowymi",
 - 2 liście laurowe,
 - 3-4 ziarenka ziela angielskiego,
 - natka pietruszki, ugotowana marchewka (z bulionu) do dekoracji,
 - sól, pieprz

W dużym garnku stapiamy 2 łyżki smalczyku roślinnego. Wrzucamy do niego sparzoną kapustę. Dolewamy pół szklanki wody, dodajemy ocet winny i cukier. Dusimy pod przykryciem przez ok. 20 minut.
W tym czasie na pozostałym smalcu podsmażamy pokrojoną w pióra cebulę. Dodajemy do niej pokrojonego w plastry selera naciowego i zmiażdżone ząbki czosnku. Kiedy warzywa zaczną mięknąć, dodajemy je do gotującej się kapusty. Całość zalewamy gorącym bulionem. Dodajemy koncentrat pomidorowy, liście laurowe i ziele angielskie. Doprawiamy do smaku. Zupę gotujemy przez 20-30 minut. Przed podaniem dekorujemy natką pietruszki i plastrami gotowanej marchewki.
Gotowe!

Komentarze

  1. Chyba nie widziałam jeszcze zupy z modrej kapusty, to intrygująca nowość dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Magda, pyszna ta Twoja zupka. Ładnie wygląda i z pewnością jest smaczna.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Super przepis. Mam tylko pytanie, co dać zamiast w/w smalczyku? Rozumiem że na pewno tłuszcz (margaryna/masło roślinne/oliwa), tylko jakie przyprawy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to już pozostawiam Twojej wyobraźni i smakowi, ja postawiłabym na majeranek i tymianek. W kuchni wszystko jest dozwolone, jeśli tylko nam smakuje ;)

      Usuń
    2. Dzięki. Dam znać co wyszło :-)

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty